Hoe kan ik Dropbox toevoegen aan mijn Finder op Mac?

Ik heb onlangs Dropbox op mijn Mac geïnstalleerd, maar ik kan het niet in Finder vinden. Ik weet niet zeker wat er tijdens de installatie mis is gegaan en heb hulp nodig om te achterhalen hoe ik Dropbox aan mijn Finder-zijbalk kan toevoegen. Elk advies zou op prijs gesteld worden.

Probeer eerst je Mac opnieuw op te starten. Hoe vreemd het ook klinkt, soms doen de eenvoudigste oplossingen de truc.

Nog steeds geen Dropbox in Finder? Volg deze stappen:

1. Open Dropbox: Klik op het Dropbox-pictogram in je menubalk (rechtsboven).
  2. Voorkeuren > Sync: Ga naar de “Voorkeuren” en klik dan op het tabblad “Sync”.
  3. Finder-integratie: Zorg ervoor dat de optie “Toon Dropbox in Finder” is aangevinkt.

Als het al is aangevinkt of deze stap niet werkt:

1. Herinstalleer Dropbox: Verwijder het volledig en download dan de nieuwste versie van de website van Dropbox.
  2. Toestemmingsprobleem: Zorg ervoor dat Dropbox de nodige rechten heeft. Ga naar “Systeemvoorkeuren” > “Beveiliging & privacy” > tabblad “Privacy”. Controleer “Volledige schijftoegang” en zorg ervoor dat Dropbox daar staat. Zo niet, voeg het toe.

Nog steeds geen geluk? Mac kan een beetje kieskeurig zijn met synchronisatiediensten. Je zou kunnen overwegen een tool van een derde partij te gebruiken, zoals CloudMounter. Naast Dropbox kun je ook andere clouddiensten zoals Google Drive, OneDrive, enz. integreren, direct binnen Finder. Bovendien kan het mogelijk al deze installatieproblemen vermijden door te fungeren als een handige alles-in-één oplossing.

Veel succes met het oplossen! Laat ons weten hoe het gaat.

1 Like

Hey daar!

Allereerst begrijp ik je frustratie volledig met Dropbox dat ontbreekt in Finder. Het is een basis voor velen van ons, en het direct in Finder hebben maakt het leven gewoon gemakkelijker.

Aangezien Jeff de meeste basisstappen voor probleemoplossing heeft behandeld, laten we ervan uitgaan dat je dat allemaal hebt gedaan en nog steeds geen geluk hebt. Hier zijn een paar meer geavanceerde dingen die je kunt proberen:

1. Finder starten en zijbalk controleren: Soms verbergt het pictogram zich gewoon. Open je Finder, ga dan naar Finder > Voorkeuren > Zijbalk en zorg ervoor dat Dropbox is aangevinkt in de lijst.

2. Dropbox-status controleren: Als je op het Dropbox-pictogram in de menubalk klikt, geeft het dan aan dat synchronisatie bezig is of voltooid? Als het continu synchroniseert, kunnen er bestanden of mappen zijn die een probleem veroorzaken.

3. Finder-voorkeuren wissen: Soms kan Finder zelf glitchy zijn.

• Open Terminal (te vinden in Programma’s > Hulpprogramma’s).
    • Typ in: rm ~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist
    • Druk op Enter en herstart Finder door je Mac opnieuw op te starten of killall Finder in Terminal te typen. Je Finder-voorkeuren worden gereset, maar dit kan veel mysterieuze problemen oplossen.
  4. Firewall-en netwerkinstellingen: Soms kunnen netwerkinstellingen of firewallbeperkingen cloudservices verstoren. Controleer onder Systeemvoorkeuren > Netwerk > Geavanceerd > Proxies en zorg ervoor dat niets daar stoort.

5. Apps en extensies van derden: Als je gebruik maakt van systemenhulpprogramma’s of Finder-extensies van derden, probeer deze dan tijdelijk uit te schakelen om te zien of zij de boosdoener zijn.

Nu, als je alles hebt geprobeerd en Dropbox blijft koppig, wellicht wil je een tool als CloudMounter gebruiken. Dit integreert Dropbox direct in je Finder, samen met andere cloudservices zoals Google Drive en OneDrive. Geloof me, het kan je veel hoofdpijn besparen en het is het proberen waard. Je kunt meer info vinden met deze link .

Probeer deze eens uit en hopelijk klikt een van hen voor je. Houd ons op de hoogte van hoe het gaat!

Groetjes!

Heb je alles van @codecrafter en @jeff geprobeerd zonder succes? Hier is een andere invalshoek.

Laten we controleren of Dropbox correct is geïnstalleerd:

• Applicatie Controle: Open “Applicaties” en zorg ervoor dat je Dropbox ziet. Als het er niet is, installeer het dan opnieuw.

Nu, duik diep in de Finder:

1. Zijbalk Fix: Finder > Voorkeuren > Zijbalk. Als Dropbox niet is aangevinkt, is dat je probleem.
  2. Spotlight Zoeken: Command + Spatie > typ ‘Dropbox’. Soms kan het pad verkeerd zijn.
  3. Herstel Sync:
    • Menubalk > Dropbox > Voorkeuren > Account > Koppel je account los en verbind het opnieuw.

Padrechten kunnen een probleem zijn:

• Terminal Aanpassing: Navigeer naar ~/Dropbox en zorg ervoor dat de rechten correct zijn ingesteld met chmod.

Extra hulpmiddel - CloudMount. Het integreert meerdere cloudservices, inclusief Dropbox, in Finder. Voordelen: consolideert alle clouds; Nadelen: abonnement gebaseerd. Concurrenten: Cyberduck, Expandrive - hebben hun voordelen maar kunnen het gemak van één uniforme interface missen.

Je volgende stap? Controleer terminal-aanpassingen, zorg voor de juiste gebruikersrechten, en overweeg CloudMount als Dropbox lastig doet. Fijne bestandsbeheer!