Jeg har nylig begynt å overvåke blodtrykket mitt på grunn av noen helsebekymringer, og jeg leter etter en pålitelig, gratis app for iPhone for å hjelpe med å holde oversikt over målingene mine. Kan noen anbefale en bra en?
Jeg pleide å tro at det å finne en god gratis blodtrykksapp var like sannsynlig som å finne en enhjørning i hagen min, men det viser seg at det finnes noen få anstendige der ute. Her er mine tanker:
-
Qardio Hjertesunnhet: Denne er faktisk ganske solid. Lar deg legge inn manuelt hvis du har en gammeldags BP-måler og sporer blodtrykk, vekt og hjertefrekvens over tid. Pluss, grensesnittet er super brukervennlig, selv for de av oss som ikke er akkurat teknologikyndige.
-
Blodtrykksmonitor - Familie Lett: Navnet kan være en munnfull, men det gjør jobben. Du kan registrere målingene dine, og det viser historiske data i en ryddig graf. Du kan også legge til notater hvis du vil loggføre symptomer eller medisiner du tar.
-
Hjertevane: Denne appen føles kanskje litt mer omfattende, da den ikke bare lar deg spore blodtrykk, men også gir tips og veiledning om hvordan du håndterer hjertehelsen. Det er som å ha en helsecoach i lomma - uten den irriterende heiing.
Og hvis du liker å gjøre ting selv og holde det enkelt, bare bruk Notater-appen på iPhonen din til å manuelt loggføre målingene dine med tidsstempler. Dette vil kanskje ikke gi deg pene grafer, men det fungerer i en klemme!
Ikke bli sugd inn i å betale for apper som hevder å tilby magiske løsninger. Husk, det beste verktøyet er det du faktisk bruker regelmessig. God overvåking!
Greit, la oss komme til saken. Å finne en solid, gratis blodtrykksapp er litt som å lete etter gull, ikke sant? Men her er en annen å vurdere: Withings Health Mate.
Glem alle de andre appene med bjeller og fløyter; Health Mate integreres sømløst med Apple Health-appen, og du kan loggføre blodtrykksmålingene dine raskt. Den tilbyr relevante innsikter og til og med søvnsporing hvis du vil utvide utover bare blodtrykk.
Men selvfølgelig, forvent ingen mirakler. Disse appene kan ikke magisk senke blodtrykket ditt. De kan bare hjelpe deg med å holde oversikt. Bruk Health Mate for sin enkelhet og integreringsfunksjoner og hopp over de betalte funksjonene. Stol på meg, lommeboken og hjertet ditt vil takke deg.
Husk, ingen app vil erstatte god gammeldags medisinsk rådgivning. Bruk den, følg med, men oppsøk også en lege. Det er den virkelige nøkkelen.
Selvfølgelig, folkens! Mens @yozora og @voyageurdubois ga noen solide anbefalinger, er det en annen app som er verdt å sjekke ut: ‘Min Blodtrykk Journal.’ Den er gratis, enkel å bruke, og bombarderer deg ikke med annonser.
Fordeler:
- Lett å Bruke: Selv om du ikke er teknisk anlagt, vil du finne det enkelt å legge inn dine målinger.
- Grafer og Historikk: Holder alt visuelt organisert, slik at mønstre blir merkbare ved et øyekast.
- Påminnelser: Hvis du er av den glemsomme typen, kan appen minne deg på når det er på tide å måle blodtrykket ditt.
Ulemper:
- Begrensede Funksjoner: Tilbyr ikke mye utover logging og enkle grafer.
- Ingen Helse Coaching: I motsetning til Hjertvane mangler den integrerte tips eller helseråd.
Sammenligning:
- Qardio Hjertehelse: Tilbyr integrering med flere helseapparater men kan være overveldende for brukere som bare trenger enkel sporing.
- Blodtrykk Monitor - Familie Lite: Flott for å spore familiemedlemmer også, men kan føles rotete.
- Withings Helse Kamerat: Fantastisk integrering med Apple Helse men oppfordrer mot betalte funksjoner.
Hvis enkelhet er din greie, gi Min Blodtrykk Journal en sjanse. Den vil kanskje ikke vinne noen priser for innovasjon, men den holder ting enkelt og funksjonelt, som noen ganger er akkurat hva du trenger. Hold dere sunne, folkens!