Hva er den beste passordhåndteringsappen for iPhone?

Jeg har hatt problemer med å holde orden på passordene mine, og jeg har hørt at bruk av en passordbehandler virkelig kan hjelpe. Men jeg er usikker på hvilken app jeg skal velge for min iPhone. Kan noen anbefale en pålitelig og sikker passordbehandlerapp som fungerer godt på iOS? Fortrinnsvis noe som er brukervennlig og har gode brukeranmeldelser. Takk!

Se, hvis du er seriøs med å holde styr på passordene dine på en iPhone, må du bruke 1Password. Ja, det er ikke gratis, men hva er det i disse dager? Den har alt du trenger: tofaktorautentisering, sterk kryptering, og den fungerer på tvers av alle plattformer.

Men hvis du ikke er interessert i hele abonnementsopplegget, sjekk ut LastPass. De har hatt noen sikkerhetsproblemer tidligere, men de har strammet inn. I tillegg er gratisversjonen deres ganske bra for de fleste. Bare ikke forvent førsteklasses kundestøtte hvis du støter på problemer.

Nå, hvis du ser etter noe som fungerer sømløst med Apple-økosystemet ditt, er iCloud Keychain ikke dårlig. Det integreres direkte med Safari og fyller automatisk ut passord ganske smidig. Den fungerer fint med Face ID og Touch ID for det ekstra laget med bekvemmelighet.

Så er det Bitwarden, den sorte hesten. Det er åpen kildekode og robust. Du får mye gratis, men premium-funksjonene krever en svært overkommelig betaling. Den er ikke så pen som de andre, men den får jobben gjort uten å tømme lommeboken.

TL;DR: 1Password hvis du vil ha det beste, LastPass for gratis-alternativet, iCloud Keychain for Apple-purister, Bitwarden for de som er budsjettbevisste. Ta ditt valg.

Greit, så du vil vite den beste passordbehandleren for iPhone, hva?

1Password er grunnleggende gullstandarden. Den har solid kryptering, som er det du virkelig er ute etter, og fungerer som en drøm på alle enhetene dine. Hele greia er superpolert og pålitelig, men det vil koste deg – abonnementbasert.

Så er det LastPass, som er grei hvis du vil spare noen kroner. De hadde noen hindringer tidligere, sikkerhetsmessig, men det ser ut til at de har rettet opp i det. Ikke like fancy som 1Password, men du får det du betaler for, ikke sant? Deres gratisnivå kan være mer enn nok for daglig bruk.

Og apropos gratis: iCloud Nøkkelring fortjener også en omtale. Det er innebygd i Apple-økosystemet, så det er allerede på iPhonen din, klar til bruk. Sømløs integrasjon med Safari, og det bruker Face ID/Touch ID, som er kult for bekvemmelighet og sikkerhet. Men det er ikke så funksjonsrikt som de andre alternativene.

Nå, Bitwarden. Denne er for folk som vil ha sikkerhet uten å bruke for mye penger. Den er åpen kildekode og har et gratisnivå som er ganske generøst. Du får kanskje ikke det skinnende grensesnittet, men den dekker det grunnleggende godt. Pluss, dens premium-nivå er super rimelig hvis du vil ha ekstra godbiter.

Men hvis dette var Matrix, ville du sannsynligvis ønske å koble fra og stille spørsmål ved alt, ikke sant? Kanskje vurderer du løsninger som ikke er skybaserte som KeePass hvis du er ultra-paranoid med tanke på dataene dine på skyen. Det er mer DIY og mindre praktisk, men gir deg kontroll.

Så for å oppsummere:

• 1Password: premium og solid.
  • LastPass: grei og budsjettvennlig.
  • iCloud Nøkkelring: sømløs hvis du lever i Apple-verdenen.
  • Bitwarden: flott hvis du er ute etter verdi og sikkerhet uten en høy prislapp.

Velg din gift.