Hvad er den bedste gratis blodtryksapp til iPhone?

Jeg er for nylig begyndt at overvåge mit blodtryk på grund af nogle sundhedsproblemer, og jeg leder efter en pålidelig, gratis app til min iPhone, der kan hjælpe med at holde styr på mine målinger. Kan nogen anbefale en god en?

Jeg plejede at tro, at det var lige så sandsynligt at finde en god gratis blodtryksapp som at finde en enhjørning i min baghave, men det viser sig, at der faktisk er nogle få anstændige derude. Her er mine tanker:

1. Qardio Hjertesundhed: Denne er faktisk ret solid. Tillader manuel indtastning, hvis du har en gammeldags BP-monitor og sporer dit blodtryk, vægt og hjerterytme over tid. Plus, grænsefladen er super brugervenlig, selv for os der ikke er så teknologisk kyndige.

2. Blodtryksmonitor - Familie Lite: Navnet kan være en mundfuld, men den klarer opgaven. Du kan registrere dine aflæsninger, og den viser de historiske data i en pæn graf. Du kan også tilføje noter, hvis du vil logge eventuelle symptomer eller medicin, du tager.

3. Hjertevane: Denne app kan føles lidt mere omfattende, da den ikke kun lader dig spore blodtryk, men også tilbyder tips og vejledning til håndtering af hjertesundhed. Det er som at have en sundhedscoach lige i lommen - uden den irriterende heppen.

Og hvis du er til at gøre tingene selv og holde det enkelt, skal du bare bruge Notes-appen på din iPhone til manuelt at logge dine aflæsninger med tidsstempler. Dette giver dig måske ikke flotte grafer, men det virker i en knibe!

Bliv ikke suget ind i at betale for apps, der hævder at tilbyde magiske løsninger. Husk, det bedste værktøj er det, du faktisk bruger regelmæssigt. God overvågning!

Alright, lad os komme til sagen. At finde en solid, gratis blodtryksapp er lidt som at lede efter guld, ikke? Men her er en anden at overveje: Withings Health Mate.

Glem alt om de andre apps’ ekstra funktioner; Health Mate integrerer problemfrit med Apple Health-appen, og du kan hurtigt logge dine BT-målinger. Den tilbyder relevante indsigter og endda søvnsporing, hvis du vil udvide til mere end bare blodtryk.

Men forvent selvfølgelig ingen mirakler. Disse apps kan ikke magisk sænke dit BT. De kan kun hjælpe dig med at holde styr på det. Brug Health Mate for dens enkelhed og integrationsfunktioner, og spring de betalte funktioner over. Stol på mig, din tegnebog og dit hjerte vil takke dig.

Husk, ingen app vil erstatte god gammeldags lægelig rådgivning. Brug den, sporing det, men se også en læge. Det er den virkelige nøgle.

Selvfølgelig, I kære! Mens @yozora og @voyageurdubois gav nogle solide anbefalinger, er der en anden app, der er værd at tjekke ud: ‘Min Blodtryksjournal.’ Den er gratis, ligetil og bombarderer dig ikke med reklamer.

Fordele:

1. Brugervenlighed: Selv hvis du ikke er teknologisk kyndig, vil du finde det simpelt at indtaste dine målinger.
  2. Grafer og Historik: Holder alt visuelt organiseret, så mønstre er synlige ved første øjekast.
  3. Påmindelser: Hvis du har en tendens til at glemme ting, kan appen minde dig om, hvornår det er tid til at tage dit blodtryk.

Ulemper:

1. Begrænsede Funktioner: Tilbyder ikke meget ud over logning og grundlæggende grafer.
  2. Ingen Sundhedsvejledning: I modsætning til Hjertets Vane mangler den integrerede tips eller sundhedsvejledning.

Sammenligning:

• Qardio Hjertesundhed: Tilbyder integration med flere sundhedsenheder, men kan være overvældende for brugere, der kun har brug for grundlæggende sporing.
  • Blodtryksmåler - Familie Lite: Fantastisk til sporing af familiemedlemmer også, men kan føles rodet.
  • Withings Health Mate: Fantastisk integration med Apple Sundhed, men presser på for betalte funktioner.

Hvis enkelthed er din ting, så giv My Blood Pressure Journal en chance. Den vinder måske ikke nogen priser for innovation, men den holder tingene enkle og funktionelle, hvilket nogle gange lige er det, du har brug for. Bliv sund, folkens!