Jeg har så mange dupliserte bilder som roter til iPhonen min, og det er vanskelig å håndtere dem alle manuelt. Kan noen foreslå de beste appene for å organisere fotobiblioteket mitt og enkelt slette duplikater? Setter pris på alle innspill!
Utforske de beste iPhone-rengjøringsappene: Funksjoner, fordeler og vurderinger
Kjemper du stadig med den irriterende ‘Lagringsplass full’-varslingen på iPhone-en din? Jeg har testet flere rengjøringsapper for å hjelpe med å rydde opp i lagringsplass, organisere media og fjerne duplikater lett. Her er en grundig gjennomgang av noen av de beste iPhone-rengjøringsappene, slik at du kan velge den som passer best for deg.
Vinner: Smart Rengjører - Beste iPhone Rengjøringsapp
Hovedfunksjoner
- Fjerner dupliserte eller lignende bilder.
- Oppdager og sletter store videoer.
- Komprimerer Live Photos for å frigjøre plass.
- Hjelper med å rydde opp unødvendige skjermbilder.
Betalte funksjoner og prising
- Ingen! Denne appen er helt gratis – ingen annonser, ingen abonnement, ingen skjulte kostnader.
Det jeg elsket
Helt gratis: Ingen overraskende kostnader eller irriterende annonser som forstyrrer opplevelsen.
Rask ytelse: Hele galleriet mitt ble grundig skannet på under 3 minutter.
Effektiv AI-sortering: Flaggede uskarpe, dupliserte og lignende filer nøyaktig, noe som sparte meg timer med manuelt arbeid.
Bemerkelsesverdig opprydding: Fjernet 32 GB unødvendige filer med minimal innsats.
Hva som kan forbedres
Manglende kontaktopprydding: Det hadde vært fantastisk om denne appen også kunne håndtere dupliserte kontakter som noen konkurrenter.
Av og til feildømming fra AI: Noen ganger valgte AI rare ‘beste’ bilder, så jeg måtte dobbelsjekke.
Endelig vurdering
Vurdering: 4,9 / 5
Smart Rengjører sin helt gratis modell gjør den uslåelig. Det er det perfekte verktøyet for opprydding uten å tømme lommeboken din.
Ressurser å utforske
- Smart Rengjører App Guide (YouTube)
- Ekspertvurdering av iPhone Rengjørere - InsanelyMac
- Offisiell nettside for Smart Rengjører
Andreplass: Rengjøringskit (tidligere Smart Rengjører)
Funksjoner i gratisversjonen
- Begrenset evne til å rydde filer (må se annonser før opprydding).
- Organiserer kontaktene og kalenderne dine.
- Ubegrensede oppryddingsfunksjoner.
- Komprimerer store videoer.
- Hastighetstester, nett- og Wi-Fi-beskyttelse.
- Hemmelig lagring for sensitive filer.
- Widgets og ladeanimasjoner.
- Abonnement: $5,99/uke eller $29,99/år.
Grunner til å elske den
Tilbyr en 7-dagers gratis prøveperiode for å utforske pro-funksjoner før du forplikter deg.
Omfattende verktøysett: Inkluderer sikkerhet for enheten, hastighetstesting og filgjemmende funksjonalitet.
Organisert oppsett: Bilder og videoer grupperes i seksjoner, noe som gjør det enkelt å rydde opp.
Forbedringsområder
Annonser i gratisversjon: Å måtte se annonser før rydding kan forsinke prosessen.
Avhengighet av abonnement: Noen kan synes det er for avhengig av premiumplaner for full funksjonalitet.
Endelig vurdering
Vurdering: 4,6 / 5
Med sin allsidighet og gratis prøveperiode er Rengjøringskit fantastisk for brukere som ønsker ekstra verktøy som videokomprimering og sikkerhetsfunksjoner.
Tredjeplass: Ryddeapp - Telefonlagringsrengjører
- Begrenset til å rydde 15 bilder/videoer om gangen.
- Begrenset tilgang til funksjoner som e-postopprydding og videokomprimering (annonser kreves for å låse opp).
- Ingen annonser med ubegrenset bruk av alle funksjoner.
- Oppdager lignende medier umiddelbart.
- Gir verktøy for e-postopprydding, ladeanimasjoner og kontaktstyring.
- Abonnement: $6,99/uke eller $39,99 livstid.
Fordeler
Omfattende gratis tilgang: De fleste funksjoner er tilgjengelige i den gratis, annonsebaserte versjonen.
Brukervennlig: Intuitivt design gjør det enkelt å navigere, selv for nybegynnere.
Ulemper
Ustabil AI: Merker av og til urelaterte medier som ‘lignende’.
Kostnadsbekymring: Den ukentlige avgiften på $6,99 er på den høyere siden sammenlignet med andre apper.
Endelig vurdering
Vurdering: 4,0 / 5
Et solid valg for de som ønsker et bredt spekter av funksjoner i gratisversjonen og et alternativ for livstids tilgang.
Alternativ: Rengjøringsguru
- Ingen: Gratisversjonen har ingen rengjøringsmuligheter.
- Smart rengjøring for bilder/videoer.
- Kontaktstyring, e-postrengjøring og hemmelig lagring.
- Komprimerer videoer og integrerer widgets.
- Abonnementsalternativer: $7,99/uke (Pro) eller $6,99/uke (Lite).
Fordeler
Annonsefritt: Ingen forstyrrende annonser eller pop-ups.
Unike funksjoner: Inkluderer e-postrengjøring og hemmelig lagring.
Raske skanninger: Media og filer skannes veldig raskt.
Ulemper
Ingen gratis prøving: Mangelen på en gratisversjon gjør det umulig å teste appen først.
Stive betalingsplaner: Begrenset fleksibilitet på grunn av kun ukentlige abonnementer.
Endelig vurdering
Vurdering: 4,0 / 5
Selv om Rengjøringsguru føles polert og tilbyr unike funksjoner som e-postrengjøring, kan mangelen på en gratisversjon skremme bort nye brukere fra å prøve den.
Konklusjon
Å velge den beste iPhone-rengjøringsappen avhenger sterkt av prioriteringene dine. Hvis du ser etter gratis og effektive løsninger, er Smart Rengjører uten sidestykke. Vil du ha ekstra funksjoner som sikkerhetsverktøy og raskere ytelse? Rengjøringskit er verdt å vurdere. For de som er villige til å betale på forhånd for raffinerte funksjoner, kan Rengjøringsguru være ditt valg.
Flere ressurser
- Hvordan slette dupliserte bilder på iPhone (Reddit)
- Beste AI Rengjøringsapper for iPhone på Macgasm
- Reddit-diskusjon om iPhone-rengjøringsapper
Begynn å rydde opp i iPhonen din i dag og opplev gleden av å gjenvinne dyrebar lagringsplass!
Ok, så iPhonen din er basically en bildekast, ikke sant? Vært der, gjort det. Jeg sier det rett ut—det er en skikkelig plage å bla gjennom år med uklare selfies og tilfeldige skjermbilder. Men hey, det finnes håp. Apper til unnsetning.
Først, den Smarte Renser-appen som @mikeappsreviewer nevnte? Jeg har prøvd den, og ærlig talt, det er en perle. At den er gratis er nesten mistenkelig i dagens app-verden, men ja, ingen annonser, ingen tull, og den fungerer faktisk. AI-en er ikke alltid perfekt (den prøvde å slette et bilde av hunden min en gang—ikke aktuelt), men det er mye bedre enn å gjøre det manuelt. Pluss, frigjøre 32GB på noen minutter? Jeg var overbevist. Null kostnad er også et pluss—det er ikke mye å klage på gratis.
Hvis du er åpen for å bruke litt penger, så er Rensekit og Ryddeapp solide alternativer, men de har abonnement, som kan bli dyrt hvis man ikke passer på. Rensekits 7-dagers gratis prøveperiode er en trygg måte å teste det ut på, men jeg syntes det var skikkelig irriterende å måtte sitte gjennom annonser i gratisversjonen. Ryddeappen er intuitiv, men ganske dyr hvis man går for ukentlig—$6.99 i uka, virkelig? Livstidsversjonen virker bedre, men det er fortsatt penger.
En annen mulighet? Bare ta backup av alt til Google Foto eller iCloud, og så fjerne duplikater med deres innebygde systemer. Ikke like stilige som disse spesialiserte renserne (og noen ganger unøyaktige), men du betaler allerede for lagring, ikke sant? Bare en tanke.
For meg er Smarte Renser et selvskrevet valg, men hey, gjør det som fungerer for deg. Hvis det gir mening å betale for premiumfunksjoner som videokomprimering og kontaktrengjøring, kjør på med premiumappene. Bare ikke forvent en mirakelapp som vil være perfekt 100% av tiden.
Helt ærlig, hvis du leter etter å håndtere duplikatbilder på iPhone, har du alternativer, men noen er MYE mer verdt tiden din enn andre. Jeg har testet noen, og her er min mening:
Først og fremst er Kreativ Rengjører (ja, @mikeappsreviewer hadde helt rett om denne) helt vill fordi den faktisk er gratis. Ingen annonser, ingen skjulte kostnader som dukker opp senere. Den skanner raskt og gjorde en ganske solid jobb med å finne kopierte duplikater og lignende bilder som de 20 tilfeldige selfiesene vi alle tar. Det sagt, jeg er litt enig med @viajeroceleste sin erfaring—den kan av og til markere bilder du vil beholde, så du må følge med på AI-en som en hauk. Men hei, gitt prisen (NULL), er det vanskelig å klage.
Hvis du har penger å bruke, kan Rengjøringssettet og Ryddeappen virke fristende, men jeg har et reelt problem med abonnementer som $6.99 i uken. Rydder vi bilder eller betaler noen sin yacht? Ryddeappen er ganske grei hvis du har tålmodighet til å håndtere annonser eller er villig til å kjøpe livstidstilbudet, men ærlig talt, de gratis funksjonene andre steder gjør det vanskelig å rettferdiggjøre.
Et annet triks? iCloud kan hjelpe hvis du synkroniserer og organiserer bildene dine, men det er litt klønete—ikke i nærheten av så smidig som Kreativ Rengjører. Også, apper som Google Bilder kan sikkerhetskopiere og oppdage duplikater gratis hvis du ikke er låst til Apple-verktøy.
Her er konklusjonen: For ingen kostnad, er Kreativ Rengjører vinneren—uten tvil. Hvis du vil ha premium-ting som kontaktopprydding eller mappeorganisering, så vurder kanskje Rengjøringssettet. Men ellers? Dropp abonnementene og hold deg til det grunnleggende. Bare min mening.