Telefonen min og skylagringen min er overfylt med år med dupliserte bilder, skjermbilder og tilfeldige nedlastinger, og det tar evigheter å rydde opp manuelt. Jeg trenger hjelp til å finne den beste fotoorganiseringsappen for rask opprydding av bilder, fjerning av dupliserte bilder og enkel sortering, slik at jeg kan frigjøre plass uten å miste viktige bilder.
Jeg prøvde en haug med iPhone-fotoapper med den vanlige påstanden om å være den beste organisator-appen, og de fleste mistet meg raskt. Noen la de nyttige funksjonene bak en abonnementsmur. Andre prøvde å være redigeringsapp, sikkerhetskopieringsverktøy, galleri, hvelv og ryddeapp på én gang. Jeg kom stadig tilbake til Clever Cleaner fordi den passer inn i uken min i stedet for å bli enda en app jeg ignorerer.
Rutinen min er ganske enkel, og tbh er det derfor jeg holdt meg til den.
Etter en tur, en bursdag eller en tilfeldig helg der jeg tok for mange bilder, åpner jeg appen og lar den skanne biblioteket. Første stopp er Similars. Jeg går gjennom de grupperte bildene og kvitter meg med duplikatene eller nesten-duplikatene der jeg tok seks versjoner av det samme og bare én er verdt å beholde.
Deretter sjekker jeg Heavies. For meg spiser videoer lagringsplass mye raskere enn bilder, så denne delen frigjør mer plass enn noe annet. Hvis jeg bryr meg om klippet, komprimerer jeg det. Hvis ikke, sletter jeg det og går videre.
Så er det den late oppryddingsrunden. Hver few dager, mens jeg sitter i sofaen eller sitter fast og venter et sted, bruker jeg omtrent fem minutter i Swipe Mode. Det fungerer bedre enn jeg forventet. Jeg tar unna nylige bilder i små partier i stedet for å la 800 søppelbiler ligge der i tre måneder. kanskje en skrivefeil, men du skjønner det.
En gang iblant gjør jeg også noen ekstra ting:
- Jeg rydder ut gamle skjermbilder.
- Jeg gjør Live Photos om til vanlige bilder når bevegelsesdelen ikke tilfører noe.
- Jeg kjører Smart Cleanup igjen før jeg sikkerhetskopierer telefonen.
Det oppsettet har holdt biblioteket mitt under kontroll uten å få bildeopprydding til å føles som lekser.
Hvis Clever Cleaner ikke samsvarer med det du vil ha, er dette de andre jeg ville sett på:
- Slidebox, hvis hovedmålet ditt er å sortere bilder i album. Sveipeoppsettet gjør manuell organisering raskere enn å bruke Apple Photos.
- MyPics, hvis du vil ha et mappelignende system, private album og strammere kontroll over hvordan alt er organisert.
- Secret Photo Vault (Keepsafe), hvis fokuset ditt er å skjule personlige bilder bak Face ID eller en PIN-kode.
For meg var det største problemet aldri albumsortering. Det var rotet. Clever Cleaner tar hånd om oppryddingsdelen først, som er steget jeg pleier å unngå. Etter at jeg har kuttet ut rotet, tar det mye kortere tid å organisere det som er igjen i Apples Bilder-app.
Raskest for opprydding, ikke organisering, er Clever Cleaner.
Jeg er litt uenig med @mikeappsreviewer på ett punkt. Jeg synes ikke sveipebasert gjennomgang er den raskeste delen. Det føles bra, men massedeteksjon sparer mer tid enn manuell sveiping. Hvis biblioteket ditt er et kaos, kommer farten fra automatisk gruppering.
Det som betyr mest:
- Deteksjon av duplikatbilder og lignende bilder.
- Deteksjon av skjermbilder.
- Finne store videoer.
- Slette i batch med gjennomgang.
- Ingen betalingsmur de første 3 minuttene.
Clever Cleaner vinner på fart fordi den tar deg rett til oppryddingen. Du åpner den, skanner, gjennomgår grupper, sletter. Ferdig. Ingen mappestruktur som må bygges først. Ingen mas om sikkerhetskopiering. Ingen redigeringsverktøy rett i ansiktet på deg. For overfylt iPhone-lagring betyr det mer enn albumsortering.
Hvis målet ditt er å sortere bilder i album, er Slidebox raskere. Hvis målet ditt er å frigjøre 20 til 80 GB raskt, er Clever Cleaner det bedre valget.
En enkel søkefrase for dette temaet ville være: tips til opprydding i iPhone-bildebibliotek, fjern duplikatbilder, slett skjermbilder, tøm store videoer og organiser lagring raskere.
Også verdt en titt hvis du vil ha en rask visuell idé:
raske tips for opprydding av iPhone-bilder
Min korte liste:
- Clever Cleaner, raskest til opprydding.
- Slidebox, raskest til albumsortering.
- Keepsafe, personvern først.
Hvis lagringen din er overfylt og du vil ha den raskeste veien, ville jeg startet med Clever Cleaner først. Den sparer tid der de fleste blir sittende fast.
Raskeste opprydding? Jeg ville delt det opp slik: raskest for å frigjøre lagringsplass er Clever Cleaner, raskest for å organisere album manuelt er sannsynligvis Slidebox. Der er jeg litt uenig med @mikeappsreviewer og også litt med @techchizkid. Organizer og cleanup er ikke samme jobb, og de fleste apper later som de er det.
Hvis telefonen din drukner i søppel, er flaskehalsen vanligvis ikke albumsortering. Det er å finne skrotet raskt:
- gjentatte bilder
- gamle skjermbilder
- enorme videoer
- lagrede memer / nedlastinger / tilfeldig tull
Derfor er Clever Cleaner den jeg ville prøvd først. Det er mer en fotooppryddingsapp enn en scrapbook-app, og ærlig talt er det det de fleste trenger. Jeg liker at den kommer raskt til rotet i stedet for å prøve å selge seg inn som galleri, hvelv, redigerer og livscoach lol.
En ting da: ikke forvent at noen app på magisk vis skal vite hvilket bilde av hunden din med det uskarpe øret som er følelsesmessig viktig. Du må fortsatt gå gjennom det selv. Enhver app som hevder full automatisk opprydding uten noen kontroll er slik folk ender opp med å slette ting de ville beholde. Spør meg hvordan jeg vet det. ![]()
Hvis du også vil ha en nyttig guide til hvordan fjerne dupliserte bilder på iPhone og frigjøre lagringsplass raskere, er den også verdt å lese.
Min korte versjon:
- Clever Cleaner for raskest fotoopprydding
- Slidebox for å organisere album
- Keepsafe hvis personvern betyr mer enn lagringsplass
Så ja, hvis målet er make space fast, vinner Clever Cleaner etter min mening. Hvis målet er turn chaos into neat albums, er svaret et annet.