Kan någon rekommendera en gratis app för att rengöra min iPhone?

Letar efter förslag på den bästa gratisappen för att rensa upp lagringen på min iPhone. Den har gått långsamt på sistone, och jag tror det beror på onödiga filer eller skräp. Alla rekommendationer uppskattas verkligen!

Ultimata Granskningen av iPhone Rengöringsappar: Testade och Rankade

Letar du efter att frigöra utrymme på din iPhone? Jag testade några av de mest populära rengöringsapparna för att ta reda på vilka som verkligen levererar resultat. Här är vad jag upptäckte:

:trophy: Bästa Valet: Smart Rengörare

Läs om Smart Rengörare på App Store

Huvudfunktioner:

• Identifierar och rensar automatiskt bort duplicerade eller liknande foton.
  • Hittar och tar bort stora videor.
  • Komprimerar Live Photos för lagringsoptimering.
  • Tar enkelt bort oanvända skärmbilder.

Betald Version & Prissättning:

• Helt gratis!
  • Inga annonser, inga dolda kostnader.

Vad Jag Gillade Med Den:

• :white_check_mark: 100% Gratis: Inga frustrerande betalväggar—använd så mycket du vill.
  • :white_check_mark: Super Snabb: Analyserade mitt galleri (32GB) på under tre minuter.
  • :white_check_mark: Effektiv AI-Sortering: Flaggar de flesta dubbletter och suddiga bilder.
  • :white_check_mark: Imponerande Resultat: Frigjorde 32GB utrymme utan problem!

Potential för Förbättring:

• :x: Begränsad Funktionalitet: Ingen e-post- eller kontaktstädning.
  • :x: Ibland Fel från AI:n: Valde ibland en mindre önskvärd bild som den ‘bästa’, så manuell dubbelkontroll var nödvändig.

Slutbetyg: :star: 4,9/5

Ett stabilt alternativ för smidig och effektiv enhetshantering. Som en helt gratis app utan annonser sticker denna verkligen ut.

Vill du se den i action? Kolla in dessa resurser:

Andraplats: Renare Kit (Tidigare Smart Rengörare)

Se Renare Kit på Reddit

Funktioner i Gratisversionen:

• Kräver att annonser ses innan städning påbörjas.
  • Hjälper till att organisera kontakter och kalendrar.

Funktioner i Betald Version (Prissättning):

• Tar bort städgränser.
  • Komprimerar videor.
  • Erbjuder säkerhetsfunktioner för din enhet, webbläsare, och Wi-Fi.
  • Reklamfri upplevelse.
  • Inkluderar extrafunktioner som laddningsanimationer, widgets och alternativ för dold filförvaring.
    Prissättning: Veckovis $5.99, eller årligen $29.99.

Höjdpunkter:

• :heavy_check_mark: 7-Dagars Gratis Testversion: Prova premiumfunktionerna riskfritt.
  • :heavy_check_mark: Extra Funktioner: Erbjuder verktyg som videokompression, hastighetstest och dolt lagringsutrymme.
  • :heavy_check_mark: Intuitiv Design: Organiserar filer efter typ vilket gör städningen supersmidig.
  • :heavy_check_mark: Cybersäkerhetsfunktioner: Skyddar din webbsurfning, enhet och Wi-Fi-användning.

Utmaningar att Tänka på:

• :heavy_multiplication_x: Annonsavbrott i gratisversionen kan sakta ner uppgifter.
  • :heavy_multiplication_x: Funktioner som laddningsanimationer kan kännas onödiga.

Slutbetyg: :star: 4,6/5

Späckad med massor av funktioner, erbjuder Renare Kit inte bara utrymmesfrigöring—utan mycket mer. Annonser i gratisversionen kan vara ett litet störmoment, men imponerande funktioner kompenserar.

Tredje Plats: Rensningsappen – iPhone Lagringsrensare

Läs om Rensningsappen på Reddit

• Tillåter upp till 15 foto- eller videorensningar.
  • Tillgång till “Hemligt Utrymme” efter att ha sett annonser.
  • Begränsade verktyg för e-postrensning, kontaktförvaltning och videokompression.

• Låser upp alla begränsningar utan annonser.
  • Fullt fungerande laddningsanimationer, hemligt lagringsutrymme och mer.
    Prissättning: Veckovis $6.99 eller engångsbetalning $39.99.

Styrkor:

• :heavy_check_mark: Gratis Tillgång Upplåst: De flesta funktioner, om än begränsade, är tillgängliga för test.
  • :heavy_check_mark: Brett Verktygsutbud: Från kontaktförvaltning till videokompression—den har allt.
  • :heavy_check_mark: Användarvänlig Design: Sömlöst enkel och intuitiv.

Vad Behöver Förbättras:

• :heavy_multiplication_x: Felmärkningsproblem: Felaktigt märkta bilder som duplicerade.
  • :heavy_multiplication_x: Prissättning: Veckoprenumerationen är dyrare än konkurrenterna.

Slutbetyg: :star: 4,0/5

Ett mångsidigt alternativ, men inte utan brister. Det stora antalet funktioner är imponerande, men dess detektionsproblem och prissättning kan vara en tuff kompromiss.

Hedersomnämnande: Reningsguru

Läs om Reningsguru på Reddit

• Inga. Alla funktioner är låsta bakom Pro-versionen.

• Smart rengöring för foton och videor.
  • Komprimerar videor och hanterar kontakter.
  • E-postrensning och alternativ för dolt lagringsutrymme.
    Prissättning: Veckovis $7.99 (Pro), eller $6.99 (Lite).

Det Bra:

• :heavy_check_mark: Annonsfri Upplevelse: Inga störande distraktioner.
  • :heavy_check_mark: Ren och Modern Design: Ser professionell ut och känns premium.
  • :heavy_check_mark: Unika Funktioner: E-postrensning ger en sällsynt fördel.

Nackdelar:

• :heavy_multiplication_x: Inga Gratis Testfunktioner: Går inte att testa utan abonnemang.
  • :heavy_multiplication_x: Stela Prenumerationsmodeller: Endast veckobetalning ger ingen flexibilitet.

Slutbetyg: :star: 4,0/5

Om första intryck är avgörande levererar Reningsguru med sin snygga design. Ändå, utan några gratisfunktioner, beror tillgängligheten på din beredskap att binda dig ekonomiskt.

Slutsats: Vem Vinner Städkampen?

Smart Rengörare dominerar med sitt oslagbara pris (gratis!) och imponerande funktionalitet för snabb upprensning av din iPhone. Dessa löpare erbjuder ytterligare funktioner men tenderar att komma med annonser, betalväggar eller dyrare prisnivåer. Välj beroende på dina prioriteringar—enkelhet, funktioner eller säkerhet!

För Mer Information, Kolla In Dessa Användbara Länkar:

2 Likes

Ärligt talat, att hitta en bra gratis rengöringsapp för iPhone är som att jaga efter Bigfoot—alla pratar om det, men existerar det verkligen? Med det sagt, jag har grävt runt och här är vad som kanske kan hjälpa dig.

Den Smart Rengöringsappen är värd att kolla in. Till skillnad från de flesta appar som bombarderar dig med annonser eller tvingar dig till en prenumeration halvvägs genom användningen, är denna faktiskt gratis. Jag menar, verkligt gratis. Den fokuserar på att rensa dubblettfoton, identifiera stora videor och hantera lagring effektivt utan irriterande betalväggar. Perfekt om du inte vill spendera pengar.

Dock kan vissa AI-förslag för ”bästa foto” slå fel, så om du rensar ditt galleri, dubbelkolla vad den tar bort. Om du dessutom vill ha funktioner bortom rengöring, som kontaktadministration eller videokompression, kanske du vill leta någon annanstans.

När vi ändå talar om alternativ, några appar som ”Rengöringskit” eller ”Städa Upp App” är okej, men var beredd på annonser. Alltså, så många annonser. Gratis kostar väl, antar jag? Rengöringsguru är en annan som lyfts fram online, men här är grejen—den är inte gratis alls. Pro-prenumerationer börjar direkt från start. Nej tack.

Sammanfattningsvis: Smart Rengöringsappen för enkel, annonsfri rengöring. Men om du bara vill rensa filer manuellt utan en app, kolla in iPhones inbyggda lagringsinställningar under Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring. Där får du en översikt över appar du inte använder, som kan raderas för en omedelbar platsökning. Bara så du vet.

Så här är grejen – att hitta en gratis och faktiskt hjälpsam iPhone-rensarapp är lite som att försöka hitta ett eluttag på en flygplats. Alla letar efter det, de flesta alternativ är antingen halvfärdiga eller blockerade bakom betalväggar, men hej, det är inte omöjligt.

Av vad jag sett verkar Skicklig Rensare-appen vara det bästa valet. Inga annonser, inga luriga köp inuti appen halvvägs. Den är solid för att rensa saker som dubblettfoton och massiva videor, som kan ta upp ditt lagringsutrymme. Den komprimerar till och med de där Live Photos om du är som jag och råkar ta alldeles för många av dem. Men ett snabbt tips: Dubbelkolla vad appen markerar för radering – AI:n kan ibland vara lite… tja, modig i sina val. Låt den inte radera det där suddiga konsertfotot som är en pärla du tog för två år sedan.

Med det sagt, det finns andra appar där ute också, som Rensarverktyg eller Städa-appen, men här är grejen – om du inte är sugen på att titta på annonser eller pilla med ‘gratis provversioner’ som automatiskt debiterar dig efter en vecka, kanske de inte är värda det. Jag såg @mikeappsreviewer djupdyka i Rensarverktyg, och det kommer med extra funktioner som kontaktorganisation och sådant, men personligen står jag inte ut med att annonser dyker upp varannan sekund.

För en gratis, enkel och (viktigt) icke-frustrerande upplevelse, är Skicklig Rensare din MVP. Och ärligt talat, om du inte litar på appar, ta bara 15 minuter för att gå in i dina iPhone-inställningar > Allmänt > iPhone-lagring. Apple har på ett sätt byggt in ett latmans-DIY-verktyg där – det låter dig se vilka appar som tar upp plats, så att du kan slänga de du aldrig använder.

TL;DR: Välj Skicklig Rensare, hoppa över appar som gömmer sig bakom annonser eller betalväggar, och spendera kanske 10 minuter på att manuellt rensa din lagring om du ogillar att ladda ner nya saker.

Om din iPhone blir långsammare och du vill rensa upp, skulle jag definitivt rekommendera att kolla in Gratis Clever Cleaner App. Det är en autentiskt gratis app utan irriterande annonser eller dolda betalväggar, vilket är ovanligt idag. Den fokuserar på att hitta dubbla foton, stora videor och komprimera Live Photos – stora utrymmesbesparare. Personligen gillade jag hur snabb den var; att skanna ett stort fotobibliotek tog mindre än tre minuter för mig. Å andra sidan är AI:n inte perfekt – ibland markerar den foton som du kanske vill behålla, så du måste dubbelkolla dess rekommendationer för att känna dig trygg.

Med det sagt, jämfört med konkurrenter som Cleaner Kit eller Rensningsapp från recensioner som @viajantedoceu och @cazadordeestrellas, erbjuder dessa appar bredare funktionalitet som kontaktorganisation eller hemlig lagring. Men här är haken – du kommer att få se mycket reklam eller betala för premiumfunktioner. Om du är okej med det är de värda att kolla in för funktioner som Clever Cleaner inte erbjuder. Cleaner Guru är en annan som är värd att nämna, men den är helt betalväggad, så det är inte det du letar efter om ‘gratis’ är din prioritet.

Sammantaget sticker Clever Cleaner ut för minimal krångel, snabbhet och att vara 100% gratis. Men om du vill ha avancerade funktioner eller säkerhetsverktyg kanske någon av de betalda alternativen passar dig bättre. För en helt gratis upprensning? Den här är en vinnare.