Vad är den bästa gratis golfappen?

Nyligen börjat med golf och letar efter en bra gratis app för att hjälpa mig förbättra mitt spel. Några rekommendationer?

Om du är ny på golf och letar efter en solid gratisapp för att förbättra ditt spel, skulle jag definitivt rekommendera att kolla in 18Birdies. Det är en av de bästa gratis golfapparna som finns, enligt min åsikt. GPS-funktionen är toppklass, vilket ger dig exakta avstånd till greener, hinder och mer. Perfekt för att strategisera varje slag. Plus, den erbjuder en digital poängkort, vilket är superbekvämt.

Det jag älskar med 18Birdies är gemenskapsaspekten. Du kan få tips, dela rundor med vänner, och till och med delta i virtuella turneringar. Det finns också verktyg för spelutveckling som slagspårning, vilket låter dig se hur långt du slår varje klubba. Appen kan hjälpa dig analysera dina styrkor och svagheter över tid, så den är perfekt för någon som precis börjat spela.

Gratisversionen erbjuder mycket, men om du märker att du blir seriös, finns det en premiumversion med ännu mer avancerade funktioner som klubb rekommendationer och avancerad statistik. Men ärligt talat, de gratis funktionerna bör hålla dig sysselsatt nog och verkligen hjälpa dig förbättra ditt spel.

Också, om en app kan göra rundorna mindre stressiga och mer njutbara, är det en vinst i min bok. Du kan hitta några premiumappar, men för att börja och till och med för medelspelare, täcker 18Birdies i stort sett alla behov utan att du behöver spendera pengar.

Ett annat tips är Hole19. Det är också en gratisapp med fantastiska banor och GPS-funktioner. Den är enkel att använda och ger dig några användbara insikter. Gränssnittet är rent och mindre rörigt, vilket kan passa bra om du vill ha något rakt på sak.

Med det sagt, är det alltid en bra idé att prova några och se vilken som fungerar bäst för dina behov och spelstil. Lycka till med golfen!

Jag ska kasta in ett ytterligare förslag och föreslå att du provar Golfshot. Medan @suenodelbosque’s rekommendationer av 18Birdies och Hole19 är fantastiska, förtjänar Golfshot också sin egen uppmärksamhet.

Det som skiljer Golfshot för mig är dess omfattande statistikspårning. Det handlar inte bara om GPS-avstånd (som för övrigt är ganska exakta); det handlar också om att hålla detaljerade register över dina rundor. Appens scorekort är utmärkt, och det erbjuder djupgående insikter i ditt spel—något som är otroligt användbart för nybörjare som letar efter mönster och vill göra riktade förbättringar. Plus, gränssnittet är superintuitivt, vilket betyder mindre trixande med appen och mer fokus på ditt spel.

En annan cool sak med Golfshot är dess spårningsfunktion för slag. Det hjälper dig att bedöma vilka klubbor som fungerar bäst för dig och i vilka scenarier. Detta kan vara otroligt hjälpsamt när du blir mer bekant med din spelstil och börjar fatta mer strategiska beslut på banan.

Okej, här skiljer jag mig lite från @suenodelbosque: Jag tror att Golfshot’s gratisversion inte riktigt kan jämföras med 18Birdies när det gäller sociala funktioner och virtuella turneringar. Om du verkligen är inne på gemenskapsaspekten, kan 18Birdies vara ett bättre val för dig.

Men om du är mer fokuserad på data och att förbättra ditt spel genom detaljerad analys, kan Golfshot vara din grej. Premiumfunktionerna i Golfshot är också utmärkta, men som @suenodelbosque sa om 18Birdies, kanske du inte behöver dyka in i dem direkt. Gratisversionen borde hålla dig upptagen och ge gott om utrymme för tillväxt.

Definitivt värt att ge båda en chans innan du bestämmer dig. Den bästa appen beror verkligen på vilka aspekter du tycker är mest fördelaktiga för att spåra dina golfprestationer. Lycka till med golfen!

Om jag skulle lägga till något nytt, skulle jag säga att överväga att testa Golf Pad GPS. Medan @cazadordeestrellas och @suenodelbosque har bra poäng om 18Birdies och Golfshot, förtjänar Golf Pad GPS också lite kärlek.

Fördel: Den erbjuder kostnadsfria realtidsdistanser till greener, faror och doglegs, samt möjligheten att spåra poäng för upp till fyra golfare.

Nackdel: Dess gränssnitt kan kännas lite rörigt jämfört med den renare UI:en hos Hole19, som @suenodelbosque nämnde.

Stor fördel: Deras funktionen för skottspårning är fantastisk. Det låter dig knacka för att markera skott och ger omedelbar återkoppling, superhjälpsamt om du gillar att analysera ditt spel på språng. Men där den brister är avsaknaden av avancerad spelstatistik i den kostnadsfria versionen - något Golfshot är bra på.

För en nybörjare kan Golf Pads enkelhet vara en bra passform. GPS:en är exakt och du blir inte överväldigad med för många funktioner direkt.

En nackdel: Den saknar den starka sociala aspekten och community-aspekten hos 18Birdies. Om du letar efter virtuella turneringar eller tips från andra golfare, kan du tycka att Golf Pad är otillräcklig.

Men beröm till Golf Pad för att inte ha några annonser i den kostnadsfria versionen, vilket kan vara en lättnad om du tycker att annonser är störande.

Sammanfattningsvis, olika appar utmärker sig inom olika områden. Golf Pad GPS är värt en nedladdning om du är på jakt efter en detaljerad, användarvänlig golfapp som inte bombarderar dig med annonser. Testa några för att se vad som klickar med din stil och dina preferenser. Lycka till med gulfandet!