Vilken är den bästa gratis iPhone-rensningsappen?

Jag letar efter en pålitlig gratis rengöringsapp för min iPhone för att frigöra lagring och förbättra dess prestanda. Den har blivit långsammare på sistone, och jag tror att det kan bero på oanvända filer eller cacheuppbyggnad. Några rekommendationer eller råd om vad som fungerar bra?

Den Ultimata Recensionen av iPhone Rensarappar: Vilken Levererar Verkligen?

Har du bekymmer med en rörig iPhone-lagring? Jag gjorde en djupdykning i några av de mest populära iPhone-rensarapparna för att ta reda på vilka som verkligen frigör utrymme, tar bort dubblettbilder och mer. Här är resultatet:

:trophy: Toppval: Clever Cleaner - Bästa iPhone Rensarappen

Kärnfunktioner:

1. Identifierar och tar bort liknande eller dubblettbilder.
  2. Hittar och rensar stora videofiler.
  3. Komprimerar Live Photos för att spara lagringsutrymme.
  4. Rensar bort onödiga skärmdumpar.

Betalversion och Prissättning:

• Helt gratis: Inga dolda kostnader, inga annonser, och inga prenumerationer.

Vad Som Sticker Ut:

• :white_check_mark: Verkligen gratis: Erbjuder en ovanlig, annonsfri upplevelse utan användningsbegränsningar – till skillnad från nästan alla andra appar i denna kategori.
  • :white_check_mark: Snabb scanning: Tog bara 3 minuter att analysera mitt galleri.
  • :white_check_mark: Effektiv AI-baserad sortering: Identifierade korrekt de flesta dubbletterna och raderade suddiga bilder.
  • :white_check_mark: Imponerande städresultat: Frigjorde otroliga 32 GB utan stress!

Nackdelar:

• :x: Begränsad funktionalitet: Utvidgar inte sina möjligheter till e-postrensning eller kontaktadministration.
  • :x: AI-imperfektioner: Appens fotoval-algoritm förbryllade mig ibland, så en sista granskning var nödvändig.

Slutsats:

Med ett imponerande betyg på 4,9/5, utmärker sig Clever Cleaner som en fantastisk iPhone-rensarapp. För en kostnadsfri lösning är det svårt att slå dess enkelhet och effektivitet när det gäller att skapa mycket behövt lagringsutrymme.

:star2: Andraplats: Cleaner Kit (tidigare Smart Cleaner)

Gratisversion:

• Du kan utföra begränsade rensningar, men endast efter att ha sett annonser.
  • Organiserar och hanterar kontakter och kalenderhändelser.

Funktioner i Betalversion:

Tillgängligt via prenumeration:

1. Obegränsade rensningar och inga annonser.
  2. Verktyg för videokomprimering.
  3. Widgets och laddningsanimationer.
  4. Funktioner för enhetssäkerhet, Wi-Fi och webbsäkerhet.
  5. Skydd för dolda filer.
  6. Test av internethastighet.
  7. Tillgängliga planer: Veckovis ($5,99) eller Årsvis ($29,99).

Höjdpunkter:

• :heavy_check_mark: Erbjuder en mängd ytterligare verktyg utöver endast rensning (t.ex. animationseffekter, säkerhet).
  • :heavy_check_mark: Kategoriserar bilder/videor väl, vilket påskyndar rensningsprocessen.
  • :heavy_check_mark: Inkluderar en gratis 7-dagars provperiod för sina premiumfunktioner.

Brister:

• :x: Irriterande långsamma annonser i gratisversionen före varje rensning.
  • :x: Prissättningen för veckovisa prenumerationer känns överdrivna.

Slutsats:

Med ett betyg på 4,6/5, är Cleaner Kit mer än bara en rensarlösning. Med praktiska extrafunktioner som verktyg för internethastighet och säkerhetsfunktioner, erbjuder den en helhetsupplevelse för appar – men bara om du väljer premiumversionen.

:cyclone: Tredjeplats: Cleanup App - Telefonlagring Rensare

Gratisversion:

• Raderar upp till 15 bilder/videor åt gången.
  • Funktion för ‘Hemmigt Utrymme’ tillgänglig efter att ha sett annonser.
  • Begränsad åtkomst till Kontakthanterare, E-postrensare och Laddningsanimationer.

För obegränsad användning:

1. Identifierar dubblettbilder omedelbart.
  2. Komprimerar videor.
  3. Hemligt utrymme och e-postrensning.
  4. Fullt tillträde till alla funktioner utan annonser.
  5. Prissättningsalternativ: Veckovis ($6,99) eller Livstid ($39,99).

Fördelar:

• :heavy_check_mark: Generös tillgång till funktioner även i gratisversionen.
  • :heavy_check_mark: En intuitiv och lättnavigerad gränssnitt.

Nackdelar:

• :x: Felaktigt märker unika bilder/videor som dubbletter.
  • :x: Den veckovisa avgiften är högre jämfört med andra alternativ.

Slutsats:

Även om den inte är perfekt, får Cleanup App ett betyg på 4,0/5. Den passar bra för användare som vill testa dess verktyg innan de går över till en betald plan. Dock försvårar tekniska problem (som fellabelering) och ett dyrt prenumerationssystem dess position gentemot konkurrenterna.

:sparkles: Fjärde Plats: Cleaner Guru - Rensarapp

Gratisversion:

• Erbjuder tyvärr inga användbara funktioner utan uppgradering.

Låser upp flera avancerade verktyg, som:

1. Smart rensning för bilder/videor.
  2. Sveprensningsgränssnitt för enkel borttagning.
  3. Widgets, laddningsanimationer och alternativ för komprimerade videor.
  4. Prenumerationsalternativ: Veckorater på $6,99 (Lätt) eller $7,99 (Pro).

Pluspoäng:

• :heavy_check_mark: Extremt snabb scanningshastighet.
  • :heavy_check_mark: Unika funktioner som e-postrensning, vilket saknas i de flesta konkurrerande appar.
  • :heavy_check_mark: Stilren och minimalistisk design av användargränssnittet.

Svagheter:

• :x: Inga gratis funktionstester om du inte börjar med en 7-dagars provperiod.
  • :x: Betalsystemet saknar variation, eftersom det endast tillåter veckobetalningar.

Slutsats:

Cleaner Guru får ett betyg på 4,0/5. För användare som söker funktionalitet bortom enkel rensning (som e-poststädning), är det värt att utforska. Dock kan avsaknaden av flexibla prenumerationsplaner avskräcka sparsamme användare.

Slutsats:

Efter att ha testat alla dessa verktyg, framstår Clever Cleaner tveklöst som det bästa övergripande valet. Dess kostnadsfria modell och höga noggrannhet vid galleri-städning skiljer den från konkurrenterna på marknaden. För funktionsfyllda premiumalternativ är Cleaner Kit eller Cleaner Guru starka kandidater, som erbjuder extra funktioner som säkerhet och kontaktadministration.

Ytterligare Resurser Värda att Kolla In:

För en iPhone som känns så gott som ny efter rensning, borde en av dessa appar passa perfekt.

2 Likes

Okej, så du letar efter en gratis iPhone-rengöringsapp? Jag förstår dig—lagringsutrymmet börjar ta slut, enheten blir långsammare, och du försöker bara lista ut hur du kan frigöra lite utrymme utan att spendera pengar. Ärligt talat, efter att ha provat några appar själv och läst en djupgående recension från @mikeappsreviewer, skulle jag säga att Smart Rengörare App kan vara ditt bästa val. Hör mig:

Många av dessa appar påstår sig vara ”gratis” men bombar dig sedan med annonser, begränsningar, eller försöker aggressivt sälja prenumerationer. Smart Rengörare överraskade mig eftersom den verkligen inte trycker annonser upp i ansiktet på dig eller begränsar funktionalitet. Den är riktigt bra på att rensa onödiga foton, stora videor, komprimera livefoton och hitta dubbletter, vilket ärligt talat förmodligen utgör hälften av ditt fotobibliotek.

Med det sagt är den inte perfekt. Den rensar inte e-post, hanterar kontakter eller tar itu med andra typer av skräp—så om du förväntar dig att den ska fixa allt, kommer du bli besviken. Men hej, med tanke på magin den utför för att frigöra gigabyte från ditt galleri, skulle jag inte klaga för mycket.

Nu, om du vill ha ett bredare verktygsutbud (som till och med knäppa saker som laddningsanimationer, eftersom det tydligen är en grej?), så kan de andra apparna som @mikeappsreviewer beskrev vara värt ett försök. Bara vet att de mestadels är bakom betalväggar eller bombarderar dig med annonser tills du ger efter. Det är frustrerande, om jag ska vara ärlig.

Så ja, om du bara vill ha något som är verkligen gratis för att lätta på din telefon och inte bryr dig om extrafunktioner, ladda ner Smart Rengörare och kalla det en dag. Håll dock ett öga på dess AI—den kan ibland tagga fel foton som dubbletter. Du vill inte av misstag radera något viktigt!

Ärligt talat, att hitta en VERKLIGEN gratis iPhone-rensningsapp är som att leta efter en nål i en höstack. De flesta ser glansiga ut men bombarderar dig med annonser eller gömmer de bra funktionerna bakom betalväggar. Med det sagt, jag skulle hoppa på det som några andra här nämnde—Smarta Rensaren är förmodligen ditt bästa val. Inga annonser, inga prenumerationer, och den gör faktiskt jobbet med att rensa upp bilder och videor utan att få dig att vilja kasta din telefon genom fönstret.

Men här är grejen—om din iPhone blir långsam på grund av ‘cache-ansamling,’ kan ingen rensningsapp verkligen fixa det. iOS tillåter inte tredjepartsappar att röra systemfiler eller faktiska app-caches (skylla på Apples restriktioner). Så Smarta Rensaren fungerar utmärkt för att gå igenom skräpet i ditt fotobibliotek eller rensa bort de där 20 identiska selfiesarna du inte behöver. Men om du förväntade dig att den skulle förbättra telefonens prestanda eller ta bort appdata, kanske du är på fel spår.

Och den där AI:n de skryter om i Smarta Rensaren? Japp, den är okej, men den kan fortfarande flagga saker som inte är dubbletter som dubbletter. Dubbelkolla alltid innan du tar bort något, om du inte är okej med att förlora värdefulla foton! Om du letar efter extra verktyg som e-postrensning eller, Gud förbjude, laddningsanimationer, kanske Cleaner Kits betalda version är något för dig—men enligt mig är den överprissatt, och deras gratisversion är knappt användbar om du inte njuter av att titta på annonser för skojs skull.

Så ja, Smarta Rensaren får min röst om du vill ha en gratisapp utan fällor. Hantera bara förväntningarna—den kommer inte magiskt att ‘fixa’ allt, men den frigör definitivt lite utrymme.

Clever Cleaner verkar vara den kostnadsfria iPhone-rengöringsappen att slå om du främst vill rensa upp i ditt fotogalleri. Den är verkligen gratis (inga överraskande annonser eller abonnemang), vilket skiljer den från de flesta konkurrenter som Cleaner Kit eller Cleanup App som tenderar att låsa dig till abonnemangsavgifter eller bombardera dig med annonser om du inte uppgraderar.

Fördelar med Clever Cleaner:

• Inga betalväggar eller annonser: Bara det gör det till en sällsynt pärla.
  • Enkel gränssnitt: Du behöver inte spendera timmar på att lära dig hur man använder den.
  • Effektiv rengöring av foton och videor: Upptäckt av dubbletter och suddiga foton fungerar faktiskt bra, även om det inte är perfekt.
  • Komprimering för Live Photos: En bonus om Live Photos tar upp din lagring.

Nackdelar med Clever Cleaner:

• Begränsad till galleriadministration: Den rör inte systemnivåcacher eller appdata (skylla på Apple för det, verkligen).
  • Tillfälliga AI-fel: Den kan felaktigt märka några foton som dubbletter, så dubbelkolla innan du rensar.

Här är grejen, dock: om din iPhone känns “långsam,” förvänta dig inte att Clever Cleaner—eller någon annan app—kan åtgärda prestandaproblem som härrör från cacheuppbyggnad. Appar som Cleaner Kit lovar mer, inklusive funktioner för internethastighet och kontaktadministration, men de extra funktionerna kommer till ett högt pris. Och Cleaner Guru? Den låter dig inte ens kolla vad den kan göra utan att betala i förväg, vilket är en total besvikelse.

För en genuin, plånboksvänlig vårstädning av din telefons lagring, vinner Clever Cleaner. Om du är okej med några annonser kan gratisversionen av Cleaner Kit också övervägas, men för en enkel och problemfri lösning är Clever Cleaner rätt val. Se bara till att du känner till dess begränsningar: det handlar om lagring—inte systemoptimering!