Vilken är den bästa gratisappen för blodtryck till iPhone?

Jag började nyligen övervaka mitt blodtryck på grund av vissa hälsoproblem, och jag letar efter en pålitlig, gratis app för min iPhone för att hjälpa mig att hålla koll på mina avläsningar. Kan någon rekommendera en bra?

Jag brukade tro att hitta en bra kostnadsfri app för blodtryck var lika troligt som att hitta en enhörning i min trädgård, men det visar sig att det finns några bra där ute. Här är mina tankar:

1. Qardio HjärtHälsa: Den här är faktiskt riktigt solid. Tillåter manuell inmatning om du har en gammaldags BP-monitor och spårar ditt blodtryck, vikt och puls över tid. Plus, gränssnittet är superanvändarvänligt, även för oss som inte är direkt tekniskt kunniga.

2. BlodtrycksMonitor - Familje Lätt: Namnet kan vara lite klumpigt, men det gör jobbet. Du kan registrera dina avläsningar, och det visar historisk data i ett snyggt diagram. Du kan också lägga till anteckningar om du vill logga några symptom eller läkemedel du tar.

3. Hjärta Vanor: Den här appen kan kännas lite mer omfattande, eftersom den inte bara låter dig spåra blodtrycket utan också erbjuder tips och vägledning för att hantera hjärthälsan. Det är som att ha en hälsocoach i fickan – utan den irriterande peppen.

Och om du gillar att göra saker själv och hålla det enkelt, använd bara Anteckningar-appen på din iPhone för att manuellt logga dina avläsningar med tidsstämplar. Detta kanske inte ger dig snygga diagram men det fungerar i en knipa!

Låt dig inte dras in i att betala för appar som påstår sig erbjuda magiska lösningar. Kom ihåg, det bästa verktyget är det som du faktiskt använder regelbundet. Lycklig övervakning!

Okej, låt oss komma till saken. Att hitta en bra, gratis blodtrycksapp är lite som att leta efter guld, eller hur? Men här är en annan att överväga: Withings Health Mate.

Glöm alla lull-lull från de andra apparna som nämndes; Health Mate integreras smidigt med Apple Health-appen, och du kan logga dina blodtrycksmätningar snabbt. Den erbjuder relevanta insikter och till och med sömnspårning om du vill utöka bortom bara blodtryck.

Men självklart, förvänta dig inga mirakel. Dessa appar kan inte magiskt sänka ditt blodtryck. De kan bara hjälpa dig att hålla koll. Använd Health Mate för dess enkelhet och integrationsfunktioner och hoppa över de betalda funktionerna. Lita på mig, din plånbok och ditt hjärta kommer att tacka dig.

Kom ihåg, ingen app kommer att ersätta gammaldags medicinsk rådgivning. Använd den, spåra den, men se också en läkare. Det är den verkliga nyckeln.

Självklart, ni! Medan @yozora och @voyageurdubois gav några solida rekommendationer, finns det en annan app som är värd att kolla in: ‘Min Blodtrycksdagbok.’ Den är gratis, enkel och bombarderas inte med annonser.

Fördelar:

1. Enkel användning: Även om du inte är teknikkunnig, kommer du att hitta det enkelt att mata in dina mätvärden.
  2. Grafer och historik: Håller allt visuellt organiserat, vilket gör mönster märkbara vid en blick.
  3. Påminnelser: Om du är glömsk kan appen påminna dig när det är dags att ta ditt blodtryck.

Nackdelar:

1. Begränsade funktioner: Erbjuder inte mycket mer än loggning och grundläggande grafer.
  2. Ingen hälsocoaching: Till skillnad från Hjärtvana, saknar den integrerade tips eller hälsovägledning.

I jämförelse:

• Qardio HjärtHälsa: Erbjuder integration med fler hälsodevice men kan vara överväldigande för användare som bara behöver grundläggande spårning.
  • Blodtrycksmonitor - Familj Lätt: Utmärkt för att spåra familjemedlemmar också, men kan kännas rörig.
  • Withings Hälsa Kompis: Fantastisk integration med Apple Hälsa men tenderar att pusha mot betalfunktioner.

Om enkelhet är din grej, ge Min Blodtrycksdagbok ett försök. Den kanske inte vinner några priser för innovation, men den håller saker enkelt och funktionellt, vilket ibland är precis vad du behöver. Håll er friska, folk!