Ik ben onlangs begonnen mijn bloeddruk te controleren vanwege enkele gezondheidsproblemen, en ik ben op zoek naar een betrouwbare, gratis app voor mijn iPhone om mijn metingen bij te houden. Kan iemand een goede aanbevelen?
Ik dacht vroeger dat het vinden van een goede gratis bloeddrukapp ongeveer net zo waarschijnlijk was als een eenhoorn in mijn achtertuin vinden, maar het blijkt dat er een paar fatsoenlijke zijn. Hier zijn mijn gedachten:
-
Qardio Hartgezondheid: Deze is eigenlijk behoorlijk goed. Staat handmatige invoer toe als je een ouderwetse BP-monitor hebt en volgt je bloeddruk, gewicht en hartslag in de loop van de tijd. Bovendien is de interface super gebruiksvriendelijk, zelfs voor degenen onder ons die niet bepaald technisch onderlegd zijn.
-
Bloeddrukmonitor - Familie Lite: De naam is misschien een mondvol, maar het doet wat het moet doen. Je kunt je metingen vastleggen, en het toont de historische gegevens in een nette grafiek. Je kunt ook notities toevoegen als je symptomen of medicijnen wilt loggen.
-
Hartgewoonte: Deze app voelt misschien wat uitgebreider aan, omdat het je niet alleen je bloeddruk laat bijhouden maar ook tips en begeleiding biedt over het beheren van je hartgezondheid. Het is als een gezondheidscoach in je broekzak – zonder het irritante gejuich.
En als je er van houdt om dingen zelf te doen en het simpel te houden, gebruik dan gewoon de Notities-app op je iPhone om handmatig je metingen met tijdstempels te loggen. Dit geeft je misschien geen mooie grafieken maar het werkt in een handomdraai!
Laat je niet verleiden tot het betalen voor apps die magische oplossingen beloven. Onthoud, het beste instrument is degene die je daadwerkelijk regelmatig gebruikt. Veel succes met het monitoren!
Oké, laten we ter zake komen. Het vinden van een goede, gratis bloeddrukapp lijkt een beetje op goudzoeken, toch? Maar hier is er nog een om te overwegen: Withings Health Mate.
Vergeet alle toeters en bellen van de andere apps; Health Mate integreert naadloos met de Apple Gezondheid-app, en je kunt je BP-metingen snel loggen. Het biedt relevante inzichten en zelfs slaaptracking als je verder wilt gaan dan alleen bloeddruk.
Maar verwacht natuurlijk geen wonderen. Deze apps kunnen je BP niet magisch verlagen. Ze kunnen je alleen helpen om het bij te houden. Gebruik Health Mate voor zijn eenvoud en integratiefuncties en sla de betaalde functies over. Geloof me, je portemonnee en hart zullen je dankbaar zijn.
Onthoud, geen enkele app vervangt ouderwets medisch advies. Gebruik het, volg het, maar zie ook een dokter. Dat is de echte sleutel.
Zeker, jullie! Terwijl @yozora en @voyageurdubois enkele solide aanbevelingen gaven, is er nog een app die de moeite waard is om te bekijken: ‘Mijn Bloeddruk Journal.’ Het is gratis, eenvoudig, en bombardeert je niet met advertenties.
Voordelen:
- Gebruiksgemak: Zelfs als je niet technisch onderlegd bent, vind je het eenvoudig om je metingen in te voeren.
- Grafieken en Geschiedenis: Houdt alles visueel georganiseerd, waardoor patronen in één oogopslag opvallen.
- Herinneringen: Als je vergeetachtig bent, kan de app je herinneren wanneer het tijd is om je bloeddruk te meten.
Nadelen:
- Beperkte Functies: Biedt niet veel meer dan het loggen en basisgrafieken.
- Geen Gezondheidscoaching: In tegenstelling tot Heart Habit ontbreken geïntegreerde tips of gezondheidsadviezen.
Vergelijking:
- Qardio Hartgezondheid: Biedt integratie met meer gezondheidsapparaten maar kan overweldigend zijn voor gebruikers die alleen basistracking nodig hebben.
- Bloeddruk Monitor - Familie Lite: Geweldig voor het bijhouden van familieleden, maar kan rommelig aanvoelen.
- Withings Gezondheidspartner: Fantastische integratie met Apple Health, maar stuurt aan naar betaalde functies.
Als eenvoud je ding is, geef Mijn Bloeddruk Journal dan een kans. Het wint misschien geen prijzen voor innovatie, maar houdt dingen simpel en functioneel, wat soms precies is wat je nodig hebt. Blijf gezond, mensen!