Ik heb moeite gehad om mijn wachtwoorden bij te houden, en ik heb gehoord dat het gebruik van een wachtwoordbeheerder echt kan helpen. Ik weet echter niet zeker welke app ik moet kiezen voor mijn iPhone. Kan iemand een betrouwbare en veilige wachtwoordbeheerder-app aanbevelen die goed werkt op iOS? Bij voorkeur iets dat gebruiksvriendelijk is en goede klantbeoordelingen heeft. Bedankt!
Kijk, als je serieus bent over het bijhouden van je wachtwoorden op een iPhone, moet je 1Password gebruiken. Ja, het is niet gratis, maar wat is dat tegenwoordig nog wel? Het heeft alles wat je nodig hebt: twee-factor authenticatie, sterke encryptie, en het werkt op alle platforms.
Maar als je niet zo van het hele abonnementsgebeuren bent, kijk dan eens naar LastPass. Ze hebben in het verleden wat beveiligingsproblemen gehad, maar ze hebben de boel aangescherpt. Plus, hun gratis versie is behoorlijk goed voor de meeste mensen. Verwacht alleen niet de beste klantenservice als je in de problemen komt.
Als je iets naadlozers zoekt binnen je Apple-ecosysteem, is iCloud Sleutelhanger niet slecht. Het integreert direct met Safari en vult wachtwoorden vrij soepel automatisch in. Sluit naadloos aan bij je Face ID en Touch ID voor die extra laag van gemak.
Dan is er nog Bitwarden, het buitenbeentje. Het is open-source en robuust. Je krijgt veel gratis, maar de premium functies zitten achter een zeer betaalbare betaalmuur. Het is niet zo mooi als de anderen, maar het doet zijn werk zonder de bank te breken.
TL;DR: 1Password als je het beste wilt, LastPass voor min of meer gratis, iCloud Sleutelhanger voor Apple-puristen, Bitwarden voor de budgetbewuste. Maak je keuze.
Oké, dus je wilt weten wat de beste wachtwoordbeheerder voor de iPhone is, hè?
1Password is in feite de gouden standaard. Het heeft rotsvaste encryptie, wat je echt zoekt, en werkt als een droom op al je apparaten. Het geheel is super afgewerkt en betrouwbaar, maar het kost je wel wat – op abonnementsbasis.
Dan is er LastPass, wat redelijk is als je wat geld wilt besparen. Ze hebben in het verleden wat problemen gehad op het gebied van beveiliging, maar het lijkt erop dat ze die hebben opgelost. Niet zo chique als 1Password, maar je krijgt waar je voor betaalt, toch? Hun gratis laag kan meer dan genoeg zijn voor dagelijks gebruik.
En over gratis gesproken: iCloud Sleutelhanger verdient ook een vermelding. Het is ingebakken in het Apple-ecosysteem, dus het staat al op je iPhone, klaar voor gebruik. Naadloze integratie met Safari, en het maakt gebruik van Face ID/Touch ID, wat geweldig is voor gemak en veiligheid. Maar, het is niet zo rijk aan functies als de andere opties.
Nu, Bitwarden. Deze is voor de mensen die veiligheid willen zonder te veel geld uit te geven. Het is open-source en heeft een gratis laag die behoorlijk genereus is. Je krijgt misschien niet de glanzende interface, maar het dekt de basis goed. Bovendien is de premium laag super betaalbaar als je de extraatjes wilt.
Maar, als dit de Matrix was, zou je waarschijnlijk willen ontkoppelen en alles in twijfel trekken, toch? Misschien overwegen om niet-cloud-gebaseerde oplossingen zoals KeePass te gebruiken als je ultra-paranoïde bent over je gegevens in de cloud. Het is meer doe-het-zelf en minder handig, maar geeft je controle.
Dus om het samen te vatten:
- 1Password: premium en rotsvast.
- LastPass: redelijk en budgetvriendelijk.
- iCloud Sleutelhanger: naadloos als je in de Apple-wereld leeft.
- Bitwarden: geweldig als je waarde en veiligheid wilt zonder een hoge prijs.
Kies je gif.